A FámaStore.hu webáruházának felületén süti (ún. cookie) fájlokat használ. Ezeket a fájlokat a rendszer az Ön gépén tárolja. A cookie-k személyek azonosítására nem alkalmasak, azok kizárólag szolgáltatásaink biztosításához szükségesek. Az oldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információért kérjük, olvassa el adatkezelési nyilatkozatunkat. Megértettem
Termékek Menü

Szerződési Feltételek

A FámaStore.hu webáruház ÁLTALÁNOS SZERŐDÉSI FELTÉTELEI (ÁSZF)

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) a Fáma Global Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) valamint a Szolgáltató által üzemeltetett famastore.hu webáruház (a továbbiakban: Webáruház) weboldalán keresztül nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybevevő felhasználók (a továbbiakban: Felhasználó, vagy Felhasználók) jogait és kötelezettségeit tartalmazza.

A Webáruház használatával, böngészésével és a weboldalon leadott és véglegesített rendeléssel, mint ráutaló magatartással Felhasználók jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadják.

A Webáruházban Felhasználók által leadott megrendeléssel, valamint annak Szolgáltató által történt visszaigazolásával Felhasználó és Szolgáltató (együtt a továbbiakban: Felek) között ún. távollévők között kötött szerződés jön létre, mely szerződés nyelve a magyar. Az így létrejött szerződés nem minősül írásba szerződésnek, Szolgáltató azt kizárólag elektronikus módon tárolja.

Az így létrejött szerződés értelmében Szolgáltató köteles a Felhasználó által megrendelt terméke(ke)t pontosan és kifogástalan állapotban a Felhasználó által megadott szállítási címre kiszállítani, vagy személyes átvétel esetén Felhasználónak vagy meghatalmazottjának átadni, Felhasználó pedig köteles megrendelését átvenni, és annak – az esetlegesen felmerülő szállítási költséggel növelt – ellenértékét kifizetni.

FIGYELEM! Amennyiben vásárlásáról Áfás számlát szeretne, kérjük a számlázási adatoknál adja meg az Áfás számla Vevő adatait. Ennek hiányában később az Áfás számla kiállítására nincs lehetőség!

Amennyiben a teljesítés bármilyen ok miatt akadályokba ütközik, köteles a Szolgáltató a Felhasználót haladéktalanul tájékoztatni, és a teljesítésről Felek kötelesek egyeztetni. Ha a Felek egyeztetése sikertelen, a közöttük fennálló szerződés érvényét veszti.

Az Internet-szolgáltatás minőségéből vagy hiányából, az e-mail szolgáltatónál technikai okok miatt elveszett levelek miatti teljesítetlen megrendelésekért nem tudunk felelősséget vállalni. Ilyen esetben kérjük vegyék fel velünk a kapcsolatot telefonon.

A kínált termékek tulajdonságainak, adatainak, árainak stb. helyességére kiemelt figyelmet fordítunk, de ezekért felelősséget nem vállalunk. Amennyiben a legnagyobb gondosság ellenére mégis hibás ár vagy adat került a webáruházba, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves adatokra (mint pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os árra, stb.), akkor nem vagyunk kötelezhetőek a terméket hibás áron szállítani. Ilyen esetekben felajánljuk a helyes áron történő szállítást, vagy a megrendelő elállhat vásárlási szándékától.

Szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve:

 

Fáma Global Korlátolt Felelősségű Társaság

Szolgáltató email címe:

 

ugyfelszolgalat@famastore.hu

Szolgáltató székhelye:

 

1194 Budapest, Viola u 38. (ezen a címen ügyfélszolgálat nem működik)

Illetékes, v. bejegyző cégbíróság megnevezése: 

 

központi Cégbíróság

Cégjegyzék száma:

 

01-09-209114

Adószám:  

 

 25334968-2-43

Bankszámla szám: 

 

K&H Bank:10400188-50526780-80571008

A weboldal tárhelyszolgáltatója:

 

ShopRenter.hu Kft.

A táhelyszolgáltató címe: 

 

4028 Debrecen, Kassai út 129.

A tárhelyszolgáltató e-mail címe:

 

info@shoprenter.hu

A Webáruházban történő vásárlás elektronikus úton leadott rendeléssel vagy telefonon, ügyfélszolgálaton keresztül történő megrendeléssel lehetséges. A Webáruházban a vásárláshoz nem szükséges előzetes regisztráció, de bizonyos szolgáltatások csak azzal vehetők igénybe.

A Webáruházban kínált termékek köre: játékok, ékszerek, használati és fogyasztási cikkek. A termékek tulajdonságai, jellemzői a termékek saját adatlapján találhatók meg. Az oldalon található képek és tulajdonságok tájékoztató jellegűek, attól a ténylegesen szállításra kerülő termékek minimálisan eltérhetnek. A termékek weboldalon található árai az aktuálisan érvényes árak, azok bizonyos időközönként változhatnak. Így előfordulhat, hogy a rendszer ugyanazon termék esetében egy későbbi látogatás alkalmával más árat vagy termékjellemzőket mutat. A Felhasználók által rögzített megrendelések a rendeléskor érvényes áron kerülnek teljesítésre.

A weboldalon található árak magyar forintban meghatározott bruttó fogyasztói árak, melyek a hatályos jogszabályok által előírt Általános forgalmi adót már tartalmazzák, de az esetlegesen felmerülő, a Felhasználó választásától függő szállítási mód költségét nem.  A Felhasználók által igénybevett szolgáltatásokért fizetendő díj az általuk megrendelt termékek árainak, valamint a választott Szállítási mód díjának összege.

A Webáruház felületén kizárólag Magyarország területén, belföldi kiszállítással történő rendelésekre van lehetőség. Külföldi címre történő szállítás esetén kérjük vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal e-mail-en.

A MEGRENDELÉS MENETE

A Webáruház ugyanúgy működik, mint egy hagyományos üzlet. A megvásárolni kívánt termékeket a virtuális kosárba helyezéssel lehet kiválasztani. A vásárlás végén a Pénztárnál lehet a megrendelést véglegesíteni, ezt követően pedig kiválasztott szállítási és fizetési mód függvényében lehet a termékhez hozzájutni, és a megrendelést kifizetni.

A Webáruházban többféleképpen kereshetünk termékekre:

A felső menüben található kategóriákra kattintva juthatunk el az adott kategóriához sorolt termékek listájához. Az ott kilistázott termékek bármelyikére kattintva további részletek találhatók az adott termékről.

Az oldal tetején a „Keresés” ablakba beírt keresőszóval is megtalálható a keresett termék, ilyenkor a rendszer az oldalon minden olyan termék kilistáz, amelynek nevében vagy leírásában a megadott keresőszó megtalálható.

A Webáruházban bármely oldalon a „Kosárba teszem” gombra kattintva teheti a virtuális kosarába a megvásárolni kívánt termékeket. Kérjük figyeljen arra, hogy kosarában a rendelés befejezésekor kizárólag azok a termékek és mennyiségek maradjanak, amelyet meg kíván rendelni.

A kosár tartalmát bármikor meg tudja nézni az oldal tetején található Bevásárlókosár ikonra kattintva – ekkor a kosárban található termékek nevén kívül az ára és a kosárba helyezett mennyiség is látható. Itt a rendelés folyamatában bármikor tudja módosítani a kosár összetételét, ki tud venni belőle terméket, és a mennyiséget is módosítani tudja.

A vásárlás végén a Pénztár gombra kattintva szükséges véglegesíteni a megrendelést, ahol minden olyan adatot meg kell adni, ami a megrendelés teljesítéséhez szükséges. A megadott adatok kezelésével kapcsolatban kérjük olvassa el az Adatkezelési nyilatkozatot.

A szállítási és számlázási adatok megadását követően a szállítási és fizetési módokat kell kiválasztani.

FIGYELEM! Amennyiben vásárlásáról Áfás számlát szeretne, kérjük a számlázási adatoknál adja meg az Áfás számla Vevő adatait. Ennek hiányában később az Áfás számla kiállítására nincs lehetőség!

A megrendelés végén a rendszer még egyszer megjeleníti a Felhasználók által megadott adatokat. Kérjük figyelmesen olvassa el, mert ha bármelyik adat tévesen szerepel, itt még lehetőség van az adat módosítására. Az adatok jóváhagyását követően azonban a megadott adatok bekerülnek  a rendszerbe, és megkezdődik a megrendelés feldolgozása.

Amennyiben a rendelés véglegesítését követően mégis szeretne valamilyen adatot módosítani, úgy haladéktalanul keresse fel a Webáruház ügyfélszolgálatát telefonon vagy e-mail-ben. A módosításra a kézbesítés elindításáig van lehetőség, ezt követően (ha a csomag összeállításra és szállításra került) ez már nem megoldható.

A megrendelés véglegesítését követen a rendszer egy automatikus e-mail-t küld, melyben tájékoztatja a Felhasználót, hogy megrendelését a rendszer rögzítette. Ez még nem minősül a rendelés visszaigazolásának.

A Webáruház megrendelésének minden folyamatáról tájékoztatja e-mail-ben a Felhasználókat. A folyamat lépései a következők:

  • Megrendelését rögzítettük: ez egy automatikus e-mail arról, hogy megrendelését a rendszer rögzítette. Ez még nem minősül a megrendelés visszaigazolásának, csupán tájékoztató arról, hogy a megrendelést Felhasználó sikeresen leadta.
  • Megrendelése feldolgozás alatt: ez a megrendelés visszaigazolása arról, hogy a Felhasználó által megrendelt termékek összekészítését a Webáruház megkezdte
  • Megrendelése kiszállítás alatt: a Webáruház a csomagot összekészítette, kézbesítésre átadta a kiszállítást végző alvállalkozónak, vagy személyes átvétel esetén eljuttatta az Átvételi pontra.
  • Megrendelése átvehető: személyes átvétel esetén a csomag ezt követően vehető át az Átvételi ponton.
  • Megrendelése kézbesítésre került: a megrendelést átvették, így az teljesült.

SZÁLLÍTÁSI ÉS FIZETÉSI MÓDOK, DÍJAK

Felhasználók megrendeléseik átvételére az alábbi szállítás módok közül választhatnak:

HÁZHOZSZÁLLÍTÁS:

A megrendelés kérhető házhozszállítással, melynek díjai:

  • NORMÁL (nem túlméretes és nem túlsúlyos) csomagoknál: bruttó 690.- forint, de amennyiben a csomag értéke meghaladja a 30000.- forintot, a házhozszállítás díjtalan.
  • Túlsúlyos (30 kg feletti) csomagok esetén a szállítási díj bruttó 7500.- forint
  • Túlméretes (bármely oldala 120 cm-nél nagyobb) csomagok esetén a szállítási díj bruttó 3790.- forint

Túlméretes vagy túlsúlyos a csomag, amennyiben BÁRMELY mérete meghaladja a 120 cm-t, vagy amennyiben a csomag súlya meghaladja a 30 kg-ot.

SZEMÉLYES ÁTVÉTEL:

A csomag átvételére lehetőség van személyesen is a FámaStore átvevőpontján. Ez esetben természetesen a csomagot szállítási díj nem terheli.

Az átvevőpont elérhetősége:

1184 Budapest, Akadály u 15. (bejárat a Nefelejcs u felől).

Nyitva tartás: Hétfőtől-csürtökig 9 és 16 óra között, pénteken: 9 és 15 óra között.

Telefon: 06-20/5144928

FIGYELEM!!! A csomagok átvételére kizárólag a Webáruház e-mail értesítését követően van lehetőség, melyben a megrendelés státusza: „Megrendelése személyesen átvehető”.

A megrendelések ellenértékét átvételkor készpénzben (utánvéttel), vagy előre utalással egyenlíthetik ki. Banki előre utalás esetén a csomag az összeg Szolgáltató számlájára való megérkezését követően kerül feladásra.

Az utánvét a Felhasználóknak díjmentes, és banki átutalás esetén sem számít fel a Szolgáltató külön díjat. FIGYELEM! Bruttó 100 000.- forint feletti megrendelés esetén Szolgáltató 20% előleg fizetését kérheti! A megrendelés ez esetben csak az előleg Szolgáltató számlájára történő megérkezését követően kerül teljesítésre.

Kérjük, hogy csomagját átvételkor ellenőrizze, hogy a csomagolás és a termék sértetlen, a megrendelt termékek és tartozékaik hiánytalanul megvannak. Amennyiben bármilyen problémát tapasztal, azt az átadóval (futár) jegyzőkönyvben rögzíteni kell, mert csak így tudjuk ganantálni a reklamáció megnyugtató kezelését.

Medencék esetében 10 000.- forintos logisztikai díj kerül felszámításra, azonban a ténylegesen fizetendő összeget ez nem befolyásolja, mert ez az összeg a számlán a medence árába bekompenzálásra kerül. Medence rendelésekor ügyfélszolgálatunk telefonon is megkeresi Önt a részletekkel.

ELÁLLÁSI JOG

Az interneten vásárolt termékek esetén Felhasználónak joga van meggyőződnie arról, hogy a megvásárolt termék megfelel-e a kiválasztáskor mérlegelt feltételeknek. Ezért Felhasználó jogosult a terméket szemrevételezni, és amennyiben a termék nem megfelelő, élhet a jogszabályok által biztosított elállás jogával. Felhasználó köteles a kicsomagolás és szemrevételezés során a legnagyobb gondossággal eljárni, hogy a termékben semmilyen kárt vagy sérülést ne okozzon, ellenkező esetben Szolgáltató jogosult elállás esetén az okozott kárt felszámítani, és a visszafizetendő összeget azzal csökkenteni.

Fontos tudnia, hogy amennyiben a kézhezvételt követően  használatba vette a terméket, onnantól már nem állhat el a vásárlástól A vásárlástól való elállás joga nem a termék 14 napos ingyenes használatát biztosítja Önnek, hanem a termék szemrevételezésének lehetőségét, ugyanúgy, ahogyan arra az üzletben vásárolt termékek esetében is lehetősége van.

Mindezek figyelembevételével Felhasználó 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a szerződéstől. Hasonlóképpen, ha a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén a szerződés teljesítése megkezdődött, Felhasználó jogosult 14 napon belül indokolás nélkül felmondani a szerződést.

Az elállási/felmondási határidő az attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó vagy a Felhasználó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket (több termék esetén az utolsó terméket) átveszi.

Ha Felhasználó elállási/felmondási jogával élni kíván, elállási/felmondási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus módon küldött levél útján) az alábbi címre:

FámaStore  átvevőpont: 1184 Budapest, Akadály u 15. (bejárat a Nefelejcs u felől).

Telefon: 06-20/5144928 (Hétfőtől-csütörtökig 9 és 16 óra között, pénteken: 9 és 15 óra között. )

E-mail cím: ugyfelszolgalat@famastore.hu

Ebből a célból Felhasználó felhasználhatja a következő linkről letölthető Elállási/felmondási nyilatkozat mintát is:  Elállási/felmondási nyilatkozat .

Az elállási jog gyakorlásának menete

Felhasználó egyértelmű nyilatkozattal jelzi elállási szándékát e-mail-en vagy postai levélben a megrendelés kézhezvételétől számított 14 napon belül. A nyilatkozatnak tartalmaznia kell

  • a megrendelés kézhezvételének dátumát
  • az elállási joggal érintett terméke(ke)t, melyeket vissza kíván küldeni
  • a megrendeléssel kapott számla számát.

Felhasználó saját költségén visszajuttatja a terméke(ke)t a Szolgáltatónak. Felhasználó köteles az ép, sérülésmentes, hibátlan árut minden tartozékával, lehetőség szerint saját csomagolásával együtt visszaküldeni Szolgáltatónak. A visszaküldés történhet futár útján, postán keresztül vagy személyesen. Postán történő feladás esetén javasoljuk, hogy a csomagot ajánlott küldeményként adja fel, így garantált a regisztrált küldemény visszaérkezése. Az utánvéttel visszaküldött csomagokat a Szolgáltatónak nem áll módjában átvenni.

A visszaküldött terméke(ke)t Szolgáltató megvizsgálja, és annak megrendeléskori árát a megrendeléskor fizetett szállítási költséggel együtt visszafizeti. A visszafizetés ugyanazon a módon történik, amely módon Felhasználó a megrendelését kifizette, kivéve ha Felek erről másként állapodnak meg, és ezt Felhasználó elfogadja. Az utánvétes csomagok esetében a visszatérítés bankszámlára utalással történik.

Amennyiben a visszaküldött termék(ek) sérültek, hiányosak, úgy Szolgáltató jogosult azt értékcsökkenésként elkönyvelni, ez esetben Felhasználó részére a termékek megrendeléskor érvényes, de az értékcsökkenéssel csökkentett ára kerül visszafizetésre.

Felhasználó határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási/felmondási nyilatkozatát.

Az elállás/felmondás joghatásai

Ha Felhasználó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Felhasználó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Felhasználó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Felhasználó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazza, kivéve, ha Felhasználó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Felhasználót semmilyen többletköltség nem terheli.

Felhasználó köteles Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket.

Szolgáltató jogosult a visszaküldött termék ellenértékét mindaddig visszatartani, míg az meg nem érkezik Szolgáltató ügyfélszolgálatára, vagy ameddig Felhasználó minden kétséget kizáróan nem bizonyította a visszaküldés tényét.

A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Felhasználó viseli.

Szolgáltató jogosult a visszatérítésből levonni a termék használata során bekövetkezett értékcsökkenés értékét, amennyiben Felhasználó a terméket a kipróbálást meghaladó módon használta, vagy ha Felhasználó a termékben gondatlanságból kárt okozott. Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Nem élhet Felhasználó az elállás jogával

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  • olyan termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követően már nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elálláshoz fűződő jogát.

A medencék esetében felszámított logisztikai díj elállás esetén nem kerül visszatérítésre.

TERMÉKSZAVATOSSÁG, JÓTÁLLÁS

A termékek forgalmazói a Szolgáltató által eladásra kínált termékek esetében a törvényben meghatározott idejű szavatosságot és jótállást vállalnak.

Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó élhet a termékszavatosság igényével, melynek keretében Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Termék akkor tekinthető hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényét Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 6 hónapon belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja, a termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Felhasználónak kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt a Felhasználó egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Tartós használati cikkek esetén azok forgalmazója 6 hónap jótállást vállal. Ennek keretében a vásárlástól számított 6 hónapon  belül a rendeltetésszerű használat mellett jelentkező meghibásodás esetén díjmentesen vállalja a hiba elhárítását, vagy ha a hiba nem javítható, gondoskodik a hibás készülék cseréjéről. Amennyiben a készülék nem javítható és cserekészüléket sem tud a forgalmazó biztosítani, úgy köteles a vételárat megtéríteni.

Garanciális termékek esetén a Szolgáltató a termékhez mellékeli az érvényesített garanciajegyet, jótállási igény csak ezzel a garanciajeggyel érvényesíthető. Felhasználó jótállási igényével

A termék forgalmazója jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

SZEMÉLYES ADATOK KEZELÉSE

Szolgáltató a Felhasználók által megadott adatokat bizalmasan kezeli a hatályos jogszabályok maximális betartása mellett. Az adatok kezelésével kapcsolatos részletes információkat az Adatkezelési nyilatkozat tartalmazza.

ÜGYFÉLSZOLGÁLAT

Szolgáltató a vásárlók magas szintű kiszolgálása érdekében az e-mail elérhetőség mellett telefonos ügyfélszolgálatot tart fent:

E-mail cím:  ugyfelszolgalat@famastore.hu

Telefon: 06-20/51 44 928 (Hétfőtől-péntekig 9 és 16 óra között)

PANASZOK KEZELÉSE

Felhasználók kérdéseikkel, problémáikkal felkereshetik Szolgáltató ügyfélszolgálatát. Az írásban benyújtott panaszok megválaszolására a hatályos jogszabályok 30 napot írnak elő.

Amennyiben a panasz kezelését Felhasználó nem tartja kielégítőnek, az alábbi szervekhez fordulhat jogorvoslatért:

Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság:  http://www.nfh.hu/

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság:  http://naih.hu/

 

Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
c) ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
d) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
e) a fogyasztó nyilatkozatát arról, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
f)a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére nem került sor,
g) a testület döntésére irányuló indítványt,
h) a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám:06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM

Jelen szerződés során bármely félnek lehetősége van véleményeltérésével, panaszával az Online Vitarendezési Platformhoz fordulni.
Ez a platform az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU számú, a fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló rendelete alapján jött létre annak érdekében, hogy az online kereskedelemben résztvevő felek az esetlegesen felmerülő jogvitáikat gyorsan és hatékonyan rendezhessék függetlenül attól, hogy az ügy rendezésében például a távolság meggátolná őket. Az ezen a felületen keresztül indított ügyekben Magyarországon élő vagy működő résztvevő esetében a vitarendező testület a Békéltető Testület. Az Online Vitarendezési Platform az alábbi linkre kattintva érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU 

A honlapot az Európai Bizottság működteti, az oldalon egy regisztrációt követően kezdeményezhetnek ügyrendezést azok a vásárlók, akik úgy ítélik meg, hogy problémájukat a kereskedő nem rendezte megfelelően. Az Online Vitarendezési Platformhoz a kereskedő is fordulhat, amennyiben jogvitába keveredik a vásárlóval, és vitás ügyüket nem tudják rendezni.

Az Online Vitarendezési Platform működéséről részletesen is olvashat a következő weboldalon:
http://www.bekeltet.hu/1-Hirek/296-Online-vitarendezes-ingyen-gyorsan-egyszeruen-gyakori-kerdesek-es-valaszok


A jelen Általános Szerződési Feltételekben nem szabályozott kérdésekben a hatályos jogszabályok érvényesek. A Webáruház működését szabályozó jogszabályok:

45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet a fogyasztók és vállalkozás közötti szerződések
2013. évi V. törvény a Polgári törvénykönyvről
2001. évi CVIII. törvény – az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről (Eker-törvény)
2011. évi CXII. törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról (Infotörvény)

 

Az Általános Szerződési Feltételek jelen, hatályos változata kinyomtatható a böngésző "Nyomtatás" funkciójával.

Utoljára frissítve: 2015. szeptember 11.

Facebook doboz